“Fly-In brunchen” den 13 juli – Ett uppskattat och välbesökt event.

“Fly-In brunch” med ballongjakt

“Fly-In brunch” med ballongjakt blev ett uppskattat och välbesökt event. Vi kunde räkna till 23 deltagare och gäster varav 12 som deltog i ballongjakten. Till brunchen serverades 12 pkt bacon, 62 stekta ägg, 7 burkar vita bönor, 30 frallor, 32 korvar och mycket annat gott. Rolf Stenbert blev vinnare av dagens utmaning och kan titulera sig ballongjägare.

Lördagens “Fly-In brunch” var den första av tre som är planerade under sommaren, nästa tillfälle är den 17/8 och 14/9. Bakom eventet står Benny, Rikard och Gabbe. Tanken är en aktivitet som sticker ut från det vardagliga och som engagerar klubben. “Fly-In brunchen” är dessutom öppen för såväl medlemmar, familj och vänner som gäster utifrån.

Ett stort tack till alla som kom och åt brunch samt deltog i ballongjakten. Ett speciellt tack Kalle Jönsson som agerade domare samt till Joakim Mårtensson för alla fina bilder.

Gabbe och Benny stod för matlagningen.
Brunchen var välbesökt, 23 ätande modellflygpiloter och gäster.
Parkeringen nästan full.
Kalle var domare under ballongjakten och höll i pilotbriefingen.
Vinnar flygplanet med piloten Rolf.
Cornelius klippte en ballong och lindade den runt nosen.