Börja med modellflyg

Vår hjälp att få dig att komma upp i luften är gratis, kontakta oss idag!

På Eslövs Modellflygklubbs modellflygfält i Eslöv förekommer mest modellflygplan men det flygs även modellhelikoptrar. På denna sida fokuserar vi på modellflygplan eftersom det är enklast och oftast minst komplicerat att komma igång med. Det finns dock kompetens och erfarenhet i Eslövs Modellflygklubb för dem som vill lära sig att flyga modellhelikopter.

Skolflygplanet
Skolflygplanet ett modellflygplan från Multiplex som heter FunCub.

Är det svårt att flyga modellflygplan?
Nej, alla kan lära sig om man väljer rätt modellflygplan, rätt utrustning och får hjälp när man börjar.

Är det kul att flyga modellflygplan?
JA !!

Hur mycket kostar det att flyga modellflygplan?
Man kan komma i luften från ca: 2000 kr, mer behöver inte ett modellflygplan kosta och man kan ha lika roligt med enkla modellflygplan som med dem riktigt skalenliga modellflygplanen som oftast kostar mer.

Hur gör man om man vill börja med modellflyg?
Du kontaktar vår flyglärare för flyglektioner med vårt skolflygplan. Det kostar inget och du får hjälp att komma upp i luften. Eslövs Modellflygklubb kan också vara behjälplig med råd och tips när det är dags att köpa modellflygplan och utrustning.

Skolflygplan med dubbelkommando
Dubbelkommando innebär att “din” radiokontroll är ihopkopplad med vår flyglärares radiokontroll. Om du av någon anledning blir osäker kan vår flyglärare enkelt ta över och styra modellflygplanet.

Skolflygplan: Multiplex Funcub(elektriskt) Vingspann: 1400 mm

Skicka ett mail till vår flyglärare för mer information  (skolflyg(snabel-a)eslovsmfk.se) och boka en tid eller bara kom ut på modellflygfältet i Eslöv.