Information

Eslövs Modellflygklubb ligger på Eslövs Flygplats. Modellflygfältet ligger i södra delen med infart från Flygstaden. Se karta längre ner på sidan. För att ta sig enda fram till modellflygfältet krävs att man passerar en bom med kod som endast erhålls som medlem av Eslövs Modellflygklubb.

Eslövs Modellflygklubb träffas på torsdagar från kl 18:00 under perioden april till september. Modellflygfältet är dock alltid öppet för Eslövs Modellflygklubbs medlemmar att flyga när än vädret tillåter.

Besökare är hjärtligt välkomna dock gäller Eslövs Modellflygklubbs regler på modellflygfältet: Klicka här för våra säkerhetsregler.

Från och med 2021-01-01 måste du som pilot vara registerad som Operatör hos Transportstyrelsen. Du måste också vara försäkrad genom RCFF eller genom SMFF för att flyga på vårt modellflygfält.

Registering av operatör – Transportstyrelsen

Annan gästflygning får bara ske med klubbmedlem närvarande.

Hjälp varandra att hålla utsikt efter ”fullskalaflygplan”.
Flyg undan och lämna alltid företräde till dessa flygplan. Piloten i detta flygplan ser knappast ett modellflygplan.

Tänk på att du använder fältet på egen risk och eget ansvar.
Eslövs modellflygklubb påtar sig inget ansvar för skador som du kan råka ut för eller vålla.