Flygfältets Familjedag 2019 – En succé!

Flygfältets Familjedag – Eslövs Modellflygklubb gjorde succé!

Flygfältets Familjedag på Eslövs Flygplats arrangerades den 29 juni av Eslövs Modellflyglubb, Eslövs Flygklubb, Skydive Syd, Eslövs Unga Vingar och Eslövs Flyg- & Hemvärnsmuseum. Vi lyckades med vår ambition att visa upp hur aktivt och levande Eslövs Flygfält är.

Eslövs Modellflygklubb deltog framgångsrikt med modellflyguppvisning, modellflygutställning, inomhusflyg och modellflygsimulator. Dessutom var klubbens funktionärer ansvariga för parkeringen samt som speaker för eventet.

De andra föreningarna erbjöd besökarna flygturer, tandemhopp, barnflyg och en utställning om bl.a. flygfältets historia.

Antal besökare: 1000-1500 – Antal fordon: 320 – Antal sålda korvar: 600-700 – Antal barn som flög barnflyg: 101 – Antal tandemhopp: 31 – Antal modellflygplan: > 30 – Antal modellflyguppvisningar: 8 tillfällen

Ett STORT tack till alla funktionärer och medverkande föreningar samt Familjedagens sponsor Sparbanksstiftelsen Finn. Dessutom ett stort tack Joakim Mårtensson för alla fina bilder.

Kalle & Rikard förbereder uppvisning med MPX Funcub. Foto: Joakim Mårtensson
Thomas Sjölander från Helsingborg startade upp och visade en av sina jetflygplan. Foto: Joakim Mårtensson
Ett 30-tal modeller visades upp, vissa hängandes från taket. Foto: Joakim Mårtensson
Stuka, en av många fina modeller. Foto: Joakim Mårtensson