AVSLUTAD – Modellauktion till förmån för Eslövs Modellflygklubb

Föreningen auktionerar ut två modeller: en Graupner Bücker Jungmann och en Thunder Tiger Raptor 30 helikopter. Modellerna har skänkts av Ola Malmgren, PR-ansvarig Eslövs Flygklubb. Pengarna från auktionen tillfaller oavkortat EMFKs kassa. Styrelsen tackar Ola för att generöst skänkt modellerna till Eslövs Modellflygklubb.

• Auktionen pågår fram till 5 december 2019
  • Visning av modellerna sker på inomhusflygningen den 23 november
  • Högsta bud vinner modellen/modellerna som givaren lagt bud på.
  • Bud skickas till sekreterare@eslovsmfk.se
  • Aktuellt bud & budgivare (förnamn + första bokstaven i efternamnet) offentliggörs i denna tråden.
  • Modellerna auktioneras ut i befintligt skick.

Aktuellt bud Graupner Bücker Jungmann: 900.- Kenth B

Aktuellt bud Thunder Tiger Raptor 30: 500.- Bengt-Arne J

Graupner Bücher Jungmann

Modell i oöppnad orginalförpackning utan motor och elektronik. Kropp och vingar i klädd balsa. Manual på tyska finns. Spännvidd: 1675 mm Motor: 2T -10cc alt. 4T – 15-20cc.

Thunder Tiger Raptor 30

Klassisk helikopter, lätt använd och dammig men i hyfsat skick. “Kåpan” måste färdigställas men alla delar och dekaler finns med. Manual finns. Gyro: Futaba 401 Servon: Futaba 3001 Motor: Thunder Tiger Pro 30 Blad: Trä