Integritetspolicy

Med anledning av att GDPR (EUs nya dataskyddsförordning) träder i kraft den 25/5 2018 finns nu vår nya integritetspolicy publicerad.

Vilka vi är

Vår webbplatsadress är:         http://www.eslovsmfk.se
Organisationsnummer:           802445-0135
Postadress:                                   Gabriel Persson Snogeröd Sommarbyn 412  243 95 Höör

Vi eftersträvar en hög nivå av dataskydd. I denna policy förklarar vi hur vi samlar in och använder personuppgifter på vår hemsida. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.
Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter.
Alla aktuella kontakter finns under menyn “Information”

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som visas i kontaktformuläret.

Vi behandlar i huvudsak ditt namn, email och de kommentarer du skriver i meddelandefältet så vi har möjlighet att kontakta dig.

Vad är en personuppgift och vad är en behandling av personuppgifter?

Personuppgifter är alla uppgifter om en levande fysisk person som direkt eller indirekt kan kopplas till den personen. Det handlar inte bara om namn och personnummer utan även om till exempel bilder och e-postadresser.

Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna i IT-systemen, oavsett om det handlar om mobila enheter eller datorer. Det handlar om till exempel insamling, registrering, strukturering, lagring, bearbetning och överföring. I vissa fall kan även manuella register omfattas

AddThis,
används på webbplatsen för att underlätta så du enkelt kan göra delning av innehållet från webbplatsen till t.ex. e-post eller sociala medier.

Google Analytics från Google,
används som analysverktyg i syfte att utvärdera besöksstatistik. Men när besöksstatistiken skickas till Google är den anonymiserar.

Media

Om du laddar upp bilder till webbplatsen bör du undvika att ladda upp bilder där EXIF-data inkluderar data från GPS-lokalisering. Besökare till webbplatsen kan ladda ned och ta fram alla positioneringsuppgifter från bilder på webbplatsen.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du är en registrerad användare på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål

Vart vi skickar dina upgifter

Innehållet på denna webbplats inkluderat inlägg, bilder, kommentarer etc. kan komma att länkas och delas i föreningens namn på social media så som Facebook, Twitter, YouTube, Instagram m.fl. d.v.s. på plattformar som står bortom föreningens kontroll.

Eslövs Modellflygklubb varken säljer eller frivilligt delar webbplatsdata med tredjepart

Din kontaktinformation

Alla aktuella kontakter finns under menyn “Information”

Ytterligare information

Hur vi skyddar din information

Vi delar inte aktivt posterna med andra. Vi kan självklart inte skydda oss mot webrobotar som scannar inlägg efter t.ex mailadresser.

Vilka procedurer vi har för dataläckor

Vi uppdaterar ständigt plattformen för att undvika dataläckor.

Från vilka utomstående parter vi tar emot data

Endast inlägg från vår facebookgrupp “ Eslövs Modellflygklubb” hämtas till denna sida.

Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter

Ingen alls så vitt vi känner till.

Vi kan komma att göra ändringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen av integritetspolicyn finns alltid här på webbplatsen.

Mer information om GDPR finns hos Datainspektionen https://www.datainspektionen.se/vagledningar/gdpr-pa-fem-minuter/